مهر و ماه

در این سایت در مورد دانسته های خود صحبت میکنم.

مهر و ماه

در این سایت در مورد دانسته های خود صحبت میکنم.

در اینجا مطالبی که فکر می کنم مفید هستند را بیان می کنم.

۱۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

باند جی بی ال چه نوع باندی است؟

شرکت جی بی ال یک شرکت آمریکایی است از سال 1946 در زمینه‌ی تولیدات صوتی فعالیت می‌کند. از برترین محصولات این برند، می‌توان به باند جی بی ال (jbl) اشاره کرد.

لذت موسیقی با باند جی بی ال

اسپیکرهای برند James Bullough Lansing به‌ اختصار جی بی ال JBL در دنیای تجهیزات صوتی الکترونیکی بسیار مشهور و محبوب هستند. شرکت جی بی ال یک شرکت آمریکایی است از سال 1946 در زمینه‌ی تولیدات صوتی فعالیت می‌کند. محصولات اصلی این شرکت تجهیزات مربوط به صدا و بلندگو است که از تنوع بسیار بالا و کیفیت خوبی برخوردار هستند. شرکت جی بی ال در حال حاضر اسپیکرهای بسیاری از اندازه‌ی چند سانتی‌متر تا مدل‌های بزرگ و قدی برای سالن‌های بزرگ طراحی و تولید می‌کند. 
اسپیکرهای برند جی بی ال نه تنها برای مصارف خانگی گزینه‌ای عالی و کارآمد هستند بلکه در استودیوهای حرفه‌ای صدا و هالیوود نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر تعداد زیادی از سالن‌های سینما و تئاتر دنیا به اسپیکرهای jbl تجهیز هستند. 
بلندگوهای خانگی و کوچک جی بی ال امروزه از پرفروش‌ترین و محبوب‌ ترین انواع بلندگوها هستند. این بلندگوها برای افرادی که به شنیدن موسیقی باکیفیت و صدای بلند علاقه‌ دارند بسیار مناسب و هیجان‌انگیز هستند. این بلندگوها تجربه‌ی صدای باکیفیت سالن‌های بزرگ و سینما را در خانه تداعی و لذت دیدن فیلم و سریال را دوچندان می‌کنند.

انواع باند جی بی ال

  • اسپیکر jbl  قابل حمل
  • اسپیکر jbl  بلوتوثی
  • اسپیکر jbl  اتومبیل
  • اسپیکر jbl  سیستم سینما خانگی

اسپیکرهای جی بی ال بلوتوثی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. این گروه از اسپیکرها معمولا کوچک، قابل حمل و سبک‌ تر نسبت به سایر اسپیکرهای جی بی ال هستند. این سری از بلندگوها قابلیت اتصال به گوشی‌های تلفن همراه از طریق بلوتوث را دارند و به راحتی در سفر، مهمانی و منزل می‎توان از آن‌ها استفاده کرد.

اسپیکرهای قابل حمل جی بی ال نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. آن‌ها علاوه‌بر اینکه قابلیت اتصال به گوشی‌های تلفن همراه از طریق بلوتوث را دارند چندین پورت و اتصال‌ کننده‌ی دیگر نیز دارند. اسپیکرهای قابل حمل مدت زمان پخش بیشتری نسبت به اسپیکرهای بلوتوثی دارند و برخی از آن‌ها ورودی کارت حافظه نیز دارند.

اسپیکرهای خانگی می‌توانند هم قابل حمل باشند هم اسپیکرهای برقی که برای روشن شدن نیاز به اتصال مستقیم برق دارند. اسپیکر جی بی ال خانگی می‌تواند در دسته ساندبارها و سینما خانگی هم قرار بگیرد.

اگر به دنبال اسپیکر ضد آب می‌گردید، بهترین اسپیکر های jbl ضد آب هم هستند و می‌توانید از آن‌ها در دریا، استخر و حتی به دلیل داشتن گواهی ip68 در بیابان هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که به دلیل ضد آب بودن این اسپیکرها قیمت بالا پیدا نکرده‌اند و هنوز می‌توانید یک اسپیکر ضد آب باکیفیت و قیمت مناسب بخرید.

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

سیستم صوتی خودرو از اجزای بسیار متنوعی تشکیل شده است و کاربر بنا به انتخاب خود می‌تواند اجزای مختلف آن را با یکدیگر هماهنگ کند. بلندگوی خودرو یکی از قطعات مهم این سیستم‌ محسوب می‌شود. چرا که در صورت نبودن یک بلندگوی پرقدرت، کارایی دیگر اجزا مشخص نمی‌شود و صدای خروجی از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار نخواهد بود.

باند اینفینیتی دارای صدای مناسبی بوده و جنس صدایی بسیار با کیفیت و شفاف را در فضای خودروی شما به ارمغان می‌آورد. اگر برای خودروی خود به دنبال باندی سبک و خوش صدا هستید این مدل می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

شرکت اینفینیتی یکی از برندهای معتبر در طراحی و تولید تجهیزات صوتی خودرو محسوب می‌شود که در زمینه طراحی و تولید اسپیکرهای قدرتمند برای خودروها شهرت بالایی دارد. افرادی که علاقه دارند در زمان حضور در خودرو چه به عنوان راننده چه به عنوان سرنشین به موسیقی با صدای زیاد و با کیفیت بسیار خوب گوش دهند، بلندگوهای قدرتمند را جایگزین باندهای فابریک خودرو می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های این افراد به عنوان جایگزین برای اسپیکرهای فابریک خوردو، اسپیکرهای شرکت اینفینیتی هستند.

از قابلیت های باند اینفینیتی عبارتند از:

پخش صدای پرقدرت و با کیفیت

باند اینفینیتی از توان بسیار خوبی در پخش صدا برخوردار است که باعث می‌شود صدای در حال پخش از این بلندگوها در بالاترین میزان کیفیت باشد و صدای بسیار قدرتمند را به ارمغان آورد.

شفافیت صدای فوق العاده

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم بلندگو اینفینیتی شفافیت فوق‌العاده صدای در حال پخش از این باند است به نحوی که تفکیک صدای بی‌نظیری را به همراه داشته و شما می‌توانید با کمترین نویز و مزاحمت به موسیقی مورد علاقه خود در خودرو گوش دهید.

قابلیت پشتیبانی از آمپلی فایر

یکی از ویژگی‌های باند اینفینیتی که آن را برای افراد عاشق سیستم‌های صوتی حرفه‌ای خودرو به بهترین گزینه تبدیل کرده است قابلیت پشتیبانی از آمپلی‌فایر در این باند محسوب می‌شود. هر چند کیفیت صدای این بلندگو بدون آمپلی‌فایر هم در بهترین حالت قرار دارد اما می‌توان با استفاده از آمپلی‌فایر کیفیت آن را بهتر کرد.

از ویژگی های این باند قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه و قابلیت پخش صدا در سه جهت و استفاده از فناوری جدید می توان اشاره کرد.

یکی از مواردی که می‌تواند شنیدن صدای موسیقی درون خودرو را لذت‌بخش و خاطره‌انگیز کند، کیفیت صدای در حال پخش از اسیپکرها است که می تواند حس خوبی را از گوش دادن به موسیقی در سرنشینان ایجاد کند. باند اینفینیتی با کیفیت صدای عالی، شفافیت صدای بی‌نظیر، فناوری‌های مدرن به کار رفته، توان خروجی بسیار بالا و قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی یکی از بهترین اسپیکرهای عرضه شده به بازار است که می‌توان حس لذت از شنیدن موسیقی درون خودرو را در شما ایجاد کند.

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

متخصص سئو کسی است که وب سایت ها ر برای رسیدن به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو بهینه می کند. یک سئوکار فردی است که میداند چگونه ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت کند. در این متن در مورد اینکه چطور سئوکار شویم مطالبی را بیان می کنیم.

یک متخصص سئو چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

سئو بسیار بیشتر از بهینه سازی متا تگ‌ ها در یک وب سایت است.

در واقع بهترین متخصصان سئو افرادی هستند که در زمینه ‌های مختلف بازاریابی دیجیتال مهارت دارند. این شامل مهارت های سئوی اصلی (مانند بهینه سازی برچسب عنوان) می شود. اما شامل سایر مهارت‌ های بازاریابی دیجیتال مانند نوشتن و طراحی وب نیز می ‌شود. 

مهارت‌ های کلیدی که یک متخصص سئو باید داشته باشد، عبارتند از:

  • امکان یافتن کلمات کلیدی با حجم بالا و کم رقابت
  • درک اولیه HTML
  • چگونه و کجا کلمات کلیدی را به یک صفحه وب اضافه کنیم
  • مهارت ‌های کپی رایتینگ متوسط تا پیشرفته
  • تسلط به محتوای بصری مانند ویدئو و اینفوگرافیک
  • آشنایی با روند های نوظهور سئو و تغییرات الگوریتم گوگل.

سئوکار چه چیزهایی باید از موتورهای جستجو بداند؟

درک اینکه موتورهای جستجو چگونه کار می‌ کنند، یک دانش کلیدی برای هر متخصص سئو یا سئوکار است.

 
موتورهای جستجو عنکبوت موتورهای جستجو را برای یافتن صفحات در اینترنت می فرستند.

سپس، کد هر صفحه را می خزند. هنگامی که صفحه خزیده می شود، صفحه به فهرست موتور جستجو اضافه می شود که مجموعه ای از صفحات ذخیره شده در حافظه پنهان است.

ویژگی های یک متخصص سئو 

برخی از ویژگی های کلیدی که متخصصان سئو موفق باید در دنیای بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی موتور جستجو داشته باشند، شامل سه سطح سئو است. سه سطح برای بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد، عبارتند از:

1. سئو تکنیکال: به عناصر غیرمحتوایی وب سایت شما اشاره دارد. این بخش شامل استراتژی هایی برای بهبود ساختار و پایه یک وب سایت است.

2. سئو داخلی: به محتوای وب سایت شما و بهینه سازی آن برای کمک به موتورهای جستجو برای درک موضوع محتوای شما و دیدن وب سایت به عنوان یک منبع ارزشمند مربوط می شود.

3. سئوی خارجی : بهینه سازی خارج از صفحه همچنین شامل استراتژی هایی برای ایجاد شهرت یک وب سایت است تا به موتورهای جستجو نشان دهد که یک وب ‌سایت منبع قابل اعتمادی است و بنابراین باید در نزدیکی رتبه بندی موتورهای جستجو قرار گیرد.

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

تحقیق و انتخاب بهترین کلمات کلیدی یکی از مهم ترین اقداماتی است که می‌توانید قبل از انجام هر اقدامی در رابطه با بازاریابی بردارید.

کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی به چه معناست؟

تحقیق کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ به معنای بررسی تعداد جستجو برای هر کلمه یا عبارت در گوگل است. با کمک این تحقیق متوجه خواهید شد که کاربران در زمینه کاری شما دقیقاً به دنبال چه هستند. و مهم ترین موضوع برای آن چیست؟ به عنوان مثال در زمینه طراحی سایت برای کاربران قیمت طراحی سایت مهم است یا مدت زمان تحویل آن؟!
در برخی از موارد نیز می‌توانید روند را بررسی کرده و استراتژی خود را تغییر داده به عنوان مثال ممکن است ۲ ماه مانده به عید و تحویل سال سرچ کلمه مدت زمان تحویل در طراحی سایت از قیمت آن مهم تر باشد.

آسیب هایی که عدم تحقیق کلمات کلیدی به سایت می‌زنند

قبل از هر اقدامی، باید هدف خود را مشخص کنید، یعنی بدانید برای چه علتی می‌خواهید در این کلمه رتبه بگیرید. تحقیق کلمات کلیدی برای کمک به شما مفید است که نه تنها ساختار محتوا و استراتژی فعالیت های خود را تعیین کنید، بلکه اطلاعات مهمی در مورد ادبیات کاربر، هدف در جستجوی گوگل و دشواری کلمات کلیدی نیز تعیین کنید.

آموزش کیورد ریسرچ از موارد مهم یادگیری سئو می باشد. در ابتدای راه سئو تحقیق کلمه کلیدی مهمترین قدم است.

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید سیستم صوتی خودرو در تهران

برای افرادی که در تهران زندگی می کنند این دغدغه وجود دارد که خرید سیستم صوتی خودرو در تهران را از کجا انجام دهند. سیستم صوتی خودرو شامل تجهیزات مختلف می باشد. یکی از تجهیزات اصلی سیستم صوتی باند است.

روش‌های زیادی برای گوش دادن به موسیقی و ارتقاء کیفیت آن در خودرو وجود دارد، اما نصب باند ساده‌، مقرون به‌صرفه‌ترین و سریع‌ترین روش برای بالا بردن کارآیی و کیفیت سیستم صوتی در ماشین است.

باندهای ماشین در سایز، شکل، نوع و کارآیی‌های متنوع در بازار موجود هستند که این تنوع امکان دارد خریدار را در هنگام انتخاب سردرگم کند. بنابراین قصد داریم در این مطلب به‌صورت ساده و روان نکات کاربردی و مهم در هنگام خرید باند ماشین را توضیح دهیم.

نوع باند ماشین

اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید نوع باند است. دو نوع اصلی باند عبارتند از:

1- باندهای کامپوننت

2- باندهای فول‌رنج

باندهای کامپوننت به دلیل نوع طراحی، بهترین کیفیت صدا را ارائه می‌دهند. اجزای باند کامپوننت که شامل یک جفت ووفر، تیوتر و کراس‌اوور است، از همدیگر جدا هستند. نصب راحت و پخش عالی از ویژگی‌های باند کامپوننت است. با این حال، قیمت بالاتری نسبت به باند فول‌رنج دارد. اما اگر به دنبال سیستم صوتی پیشرفته‌تری هستید، گزینه‌ مناسبی خواهند بود. باند ماشین مدل فو‌ل‌رنج که به آن درایور فول‌رنج هم می‌گویند شبیه به یک بلندگوی مادر است که همه‌ اجزا را در داخل خود دارد. باند فول‌رنج با توجه به نوع برند تولیدی، می‌تواند طیف وسیعی از فرکانس‌های مختلف را از سیستم صوتی پخش کند، اما اگر در فضای مناسب قرار نگیرد کیفیت صدا به‌شدت افت خواهد کرد. باند‌های فول‌رنج نسبت به باندهای کامپوننت نصب راحت‌تر و قیمت پایین‌تری دارند، که می‌توانند گزینه مناسبی برای افرادی که قصد دارند باندهای فابریک خودرو را تعویض کنند، باشند.

  • کیفیت صدای باند ماشین

کیفیت صدا از مهم‌ترین نکات در خرید باند ماشین است. به همین خاطر باید در هنگام خرید باند خودرو وسعت و دامنه صدای آن را بررسی کنید. سیستم‌های صوتی خودرو دارای فرکانس مشخصی هستند که در کیفیت صدا تأثیر می‌گذارند. هرچه فرکانس بیشتر باشد، کیفیت صدای بلند، بهتر می‌شود. فرکانس صدای طبیعی در بالاترین نقطه 20000 هرتز و در پایین‌ترین حالت 10هرتز است. با این‌حال توجه داشته باشید برای داشتن صدای باکیفیت نیازی نیست که باند با فرکانس بالا انتخاب کنید.

  • حساسیت صدای باند ماشین

حساسیت صدای باند ماشین، به حداکثر توان خروجی سیستم صوتی بستگی دارد. اگر باند سیستم صوتی خودرو کم‌مصرف باشد، به‌عنوان مثال 15 وات یا کمتر (در هر خروجی باند)، حساسیت صدای باند باید بیش از 90 دسی‌بل باشد. بیشتر سیستم‌های صوتی فابریک خودروها که در کارخانه نصب میشوند، کم‌مصرف هستند. سیستم صوتی‌های پرقدرت به‌طور معمول از تقویت‌کننده داخلی استفاده می‌کنند که این نوع سیستم‌ها نیاز به باند با درجه حساسیت پایین دارند. در صورت تأمین دسی‌بل (حساسیت صدا) مناسب و صحیح، به‌طوریقین صدای مطلوبی از باندها خواهید شنید.

  • هماهنگ کردن قدرت باند ماشین

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام خرید باند ماشین برای سیستم صوتی خودرو در نظر بگیرید، میزان توانایی و قدرت بین باند و ضبط است. این نکته به شما امکان می‌دهد مقدار توان خروجی باندها را کنترل کنید. این بدان معنا است که توان خروجی برق ضبط با قدرت پخش باند باید تطبیق داشته باشد. یک سیستم صوتی با امپ‌ قدرتمند به باند‌هایی با قدرت کارکرد نزدیک به توان خروجی نیاز دارد.

  • باند ماشین دوطرفه یا سه‌طرفه؟

رایج‌ترین باندهای ماشین 2 و 3طرفه هستند. باندهای 2طرفه که به باندهای کواکسیال نیز شناخته می‌شوند، از یک ووفر و توییتر تشکیل شده‌اند. در حالی‌که باندهای سه‌طرفه دارای ووفر، توییتر و میدرنج هستند و فرکانس صوتی بالاتری نیز دارند. اگر به تازگی صاحب خودرو شده‌اید، بهتر است که باندهای دو طرفه را انتخاب کنید، هم قیمت مناسب‌تری دارند و هم نصب ‌آن‌ها آسان‌تر است. اما اگر تجربه سال‌ها رانندگی و ماشین داشتن را دارید می‌توانید سه‌طرفه انتخاب کنید. البته برخی از برندهای تولیدکننده باند، مدل 4 و 5طرفه را نیز طراحی و وارد بازار کرده‌اند.

  • اجزای ساخت باند ماشین

مواد و اجزای ساخت باند تأثیر زیادی در کیفیت صدا و عمر سیستم دارند. باندهای ماشین از سه قسمت مهم تشکیل شده‌اند که در هنگام خرید آن‌ها را باید بررسی کنید

- توییتر از مواد نرم مانند ابریشم، پلی‌اورتان یا منسوجات دیگر تولید می‌شود تا بتواند صدای گرم را در باند پخش کند. اما تویتر با مواد سخت‌تری تولید می‌شود مانند سرامیک، گرافیت یا فلز که بتواند کلیه صداها را به خوبی در عمق باند پخش کند.

- روکش محافظ باند باید بتواند رطوبت و گرما را تحمل کند. بهترین پوششی که برای این قطعه در نظر گرفته می‌شود لاستیک است، با این حال برخی از کارخانه برای تولید آن از پارچه یا مقوا استفاده می‌کنند.

- ووفر با ساختاری سبک، در تولید صداهای پایه تأثیر دارد. ووفرها برای پخش صوت با فرکانس پایین طراحی شده‌اند که به دو بخش میدووفر و ساب‌ووفر تقسیم می‌شوند. بهترین جنس برای ساخت ووفر پلی‌پروپلین است تا صداهای باس را دقیق پخش کند.

  • سازگاری و تطبیق باند و خودرو

اگرچه باندها ارزش وسیله نقلیه را بالا نمی‌برند، اما می‌توانند لذت رانندگی را افزایش دهند. به‌طورقطع هیچ‌کس علاقه ندارد باند ماشین بی‌کیفیت در خودرو مدل بالای خود داشته باشد. بنابراین تطبیق باند با نوع ماشین اهمیت فراوانی دارد. قبل از این‌که بخواهید برای خرید باند از خانه بیرون بروید، بسیار مهم است که اطلاعات کاملی از باندهای موجود در بازار جمع‌آوری کنید. برای خرید باند لازم است مدل، نوع و سال ساخت اتومبیل را در نظر بگیرید.

  • قیمت باند ماشین

باندها با کارکردهای مختلف، قیمت‌های متفاوتی دارند. باندهای ساده بسیار مقرون‌به‌صرفه‌اند در حالی‌که باند با سیستم‌ پیشرفته و کارآیی بالا به‌شدت گران است. بنابراین قبل از خرید باند، باید بودجه خود را مشخص کنید. سعی کنید قابلیت‌ها و ویژگی‌های باند را بیشتر در نظر بگیرید. اندازه باند در عملکرد کلی و انعکاس صدا تاثیری ندارد اما در قیمت اثرگذار است.

برای خرید سیستم صوتی و تصویری خودرو به خصوص باند به سایت ایران کارآدیو به ادرس www.irancaraudio.com مراجعه کنید.

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

پیش نیاز یادگیری سئو موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. دانش سئو علمی است که امروزه به صورت چشم گیری مورد توجه قرار گرفته و تقاضای بسیاری برای این شغل و مختصصان این حوزه وجود دارد؛ به همین دلیل افراد زیادی به دنبال یادگیری این حرفه هستند.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو، در سال های اخیر به دلیل افزایش قدرت موتورهای جستجو مانند گوگل، به عنوان یک حرفه بسیار مهم ظاهر شده است. از آنجایی که شرکت ها سعی می کنند رتبه سایت خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بالا ببرند، برای تحقق این هدف به یک متخصص سئو مراجعه می کنند.

پیش نیاز های یادگیری سئو

برخی از پیش نیاز های سئو که در ادامه بیان خواهند شد، ضروری بوده و دانستن و تسلط داشتن به برخی دیگر برای یک سئو کار مزیت محسوب می شود.

1. آشنایی نسبی و توانایی کار با کامپیوتر

برخی از مهمترین موارد مربوط به کار با کامپیوتر را که به عنوان پیش نیاز های سئو محسوب می شوند، بیان می کنیم:

  • ساخت پوشه (folder)
  • انتقال فایل ها از پوشه‌ای به پوشه‌ای دیگر
  • تغییر نام فایل ها و پوشه ها
  • نصب یا حذف برنامه ها
  • تایپ کردن
  • توانایی کار با برنامه FTP جهت انتقال فایل ها روی بستر وب (غیر ضروری)

2. آشنایی با مرورگر های وب

این پیش نیاز سئو از موارد مهم و ضروری به شمار می آید. یک سئو کار باید بتواند خصوصیات و تفاوت های مرورگر های مختلف را نسبت به یکدیگر تشخیص داده و موارد مهم استفاده از آن ها را بداند.

3. آشنایی با مفهوم واکنشگرایی (Responsive)

واکنشگرایی به مفهوم نمایش مناسب صفحات وب در دستگاه های مختلف بخصوص موبایل، تبلت و کامپیوتر است. به دلیل این که امروزه افراد از دستگاه های بسیار متنوعی استفاده می کنند، باید مطمئن شد که صفحات وب در تمامی دستگاه ها و ابعاد صفحات نمایش رایج، به درستی و بدون هیچ مشکلی نمایش داده می شوند.

4. آشنایی ابتدایی با HTML و CSS

اگر هدف شما از یادگیری سئو صرفا تولید محتوا باشد، نیاز چندانی به این بخش نخواهید داشت. اما اگر بخواهید فراتر از تولید محتوا در عرصه سئو قدم بردارید، آشنایی با کدهای HTML و CSS از اهمیت بیشتری برای شما برخوردار خواهد شد.

برخی از موارد مهم در HTML که آشنایی با آن ها از پیش نیاز های یادگیری سئو محسوب می شود به شرح زیر می باشند:

  • تگ عنوان
  • تگ های هدینگ (H1 تا H6)
  • متا تگ های مهم و موثر در سئو که راهنمای ربات های موتورهای جستجو هستند.
  • تگ های استرانگ (Strong)، Bold و تفاوت میان این دو تگ
  • تگ a که برای لینک دادن استفاده می شود.
  • تگ div (در پیش نیاز های سئو از اولویت کمتری برخوردار است)
  • تگ های p و br
  • متن Alt تصاویر

5. توانایی کار با نرم افزارهای ویرایش عکس

مهارت هایی مانند تغییر ابعاد تصاویر، کم حجم کردن آن ها، عوض کردن طیف رنگی و… از پیش نیاز های سئو محسوب می شوند. در بسیاری از موارد شما زمان یا مهارت کافی جهت تولید محتوای تصویری برای مقالات وب را در اختیار نخواهید داشت؛ به همین دلیل باید بتوانید تغییرات قابل توجهی روی تصاویر موجود در اینترنت ایجاد کنید تا توسط موتورهای جستجو به عنوان محتوای کپی در نظر گرفته نشوند.

اگر بخواهیم به صورت کلی به پیش نیازهای آموزش سئو بنگریم، می توان گفت موارد بخصوصی را شامل نمی شوند و اکثر افراد، اغلب این پیش نیاز ها را دارا می باشند یا می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی بر آن ها مسلط شوند.

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

باند کنوود چیست؟

ابتدا در مورد تاریخچه شرکت کنوود صحبت کرده و بعد در مورد یکی از تجهیزات صوتی به نام باند کنوود مطالبی بیان میکنم.

تاریخچه شرکت کنوود kenwood

کنوود (به انگلیسی: Kenwood) شرکت الکترونیکی ژاپنی است که دفتر مرکزی آن، در منطقه هاچی‌اوجی شهر توکیو، ژاپن قرار دارد. کمپانی کنوود در سال ۱۹۴۷ توسط Kenneth Wood تاسیس شد. پس از گذشت بیش از ۶۰ سال، اکنون تبدیل به کمپانی شناخته شده در بخش لوازم صوتی ماشین شده است. بیش از ۷۵% محصولات این کمپانی صادر می شود و توسط شرکت های متعدد تابع کنوود و شبکه های توزیع کننده در ۸۰ کشور به فروش می رسد.

تمامی امکانات تولید کنوود متعلق به انگلستان، ایتالیا و چین است. مرکز کار این شرکت در همپشایر انگلستان واقع شده است و تمامی عملیات خود برای شرق دور را توسط پایگاه خود در هنگ کنگ انجام می دهد. از دهه ی ۱۹۵۰ کنوود به دلیل تولید لوازم با کیفیت، قابل اطمینان و زیبا مشهور شد و متعهد شد که این استانداردها را در نسل های بعدی تولیدات خود حفظ کند. هدف استراتژیک کمپانی کنوود، تشکیل بازاریابی محوری است و نیاز مشتریان امروز را در تولیدات نوآورانه و با کیفیت می داند.

در دسامبر سال ۲۰۰۶ گروه ماتسوشیتا با شرکت کنوود (Kenwood) برای فروش سهام خود از شرکت jvc وارد مذاکره شد که نهایتا‌ در سال ۲۰۰۷ شرکت کنوود بخش اصلی شرکت جیوی سی را خرید و به خود اختصاص داد ولی همچنان برند جی وی سی را بر روی محصولات این شرکت حفظ نمود. امروزه شرکت کنوود در تولید رادیوپخش و بلندگو در ایران بسیار مشهور شده است. و بلندگو های ۷۱۸ معمولی و EX 718 این شرکت بازار خوبی پیدا کرده است.

یکی از محصولات کنوود که ظاهری شیک و کلاسیک دارد باندهای خودرو است. باند های خودرو مخصوص افرادی است که در خودرو عادت به شنیدن موسیقی با صدای بلند هستند. شرکت کنوود محصولاتی پرقدرت و با کیفیت تولید می کند که باندهای خودرو از این ویژگی مستثنی نیستند.

اولین باند کنوود که معرفی می کنم گران و با کیفیت است. نوع آن KFC-HQR 710EX میباشد. از نقاط قوت این باند می توان به صدای شفاف و با کیفیت و سوپرتویوتر عالی و توان تحملی بالا اشاره کرد. از نقاط ضعف این باند به راه اندازی سخت آن اشاره کرد و همینطور نیازمند به آمپلی فایر قدرتمند می باشد.

این باند(اسپیکر) دارای قابلیت پخش صدای شیپوری به وسیله اهنربای نئودیمیوم که باعث به حداکثر رساندن تاثیر حرکت دیافراگم تیتانیوم و تولید دوباره صدا با محدوده گستره زیاد و کیفیت بسیار بالا می شود، است.

باند دیگر که مقرون به صرفه می باشد با نام kenwood kfc-ps 6996 است. از نقاط قوت این باند بیس نرم و قدرتمند و ارزش خرید بالا و پرتاب صدای زیاد و تفکیک بالای صدا است. این باند 4 کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن 14×29×40 سانتی متر می باشد.

باند(اسپیکر) کنوود دارای دو مدل بیضی و گرد است که هر کدام ویژگی خود را دارند. باند گرد متداول ترین نوع بانداست و ابعاد کوچک دارد. این نوع معمولا داخل درب و یا طاقچه ماشین نصب می شوند. نوع بیضی این باند محبوبیت بیشتری دارد و از نظر تکنولوژی پیشرفته تر از نوع گرد اسپیکر است.

انتخاب باند یا اسپیکر برای افرادی که اگاهی در این زمینه ندارند، سخت می باشد. با توجه به ویژگی های باند می توان راحتتر انتخاب کرد. در خرید باند باید به مقاومت باند که این مقدار با اهم مشخص می شود، توجه کرد. همینطور سایز اسپیکر یا باند متناسب با فضای مدنظر باشد.

برای خرید محصولات کنوود از جمله باند به سایت ایران کارآدیو در اینجا مراجعه کنید.

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

چگونه تصاویر را سئو کنیم؟
در این نوشته در مورد اهمیت سئوی تصاویر و تاثیر بهینه کردن تصویر در رتبه گیری سایت را بیان می کنیم.
یکی از مهمترین بخش پست و نوشته، عکس می باشد. عکس همانند متن و فیلم و یا پادکست محتوا محسوب می شود. تصویری که در نوشته خود می گذاریم از لحاظ کیفیت مناسب باشد و حجم عکس حتی الامکان پایین باشد.

حال چگونه تصاویر سایت را سئو کنیم؟

1. ارتباط (Relevency) تصویر با محتوای متنی

اولین نکته در سئوی تصاویر در یک مقاله یا در صفحات محصول و کتگوری ارتباط معنایی عکس ها با محتوای مقاله یا به عبارتی مفهوم Relevency است. گوگل با استفاده از هوش مصنوعی محتوای عکس را درک می کند.

2. توجه به لایسنس و حقوق کپی رایت

مورد بعدی در مورد کپی کردن عکس از سایر سایتها است در صورتی که دارای لایسنس است و حق کپی کردن داده نشده اگر از آن عکس در سایت خود استفاده کنیم گوگل آن را متوجه شده و در سئوی سایت اثر منفی می گذارد.

۳. انتخاب عنوان عکس
مورد بعدی نام عکس است که بهتر است در مورد محتوای خود عکس باشد.

۴. نکات مربوط به نوشتن تگ آلت برای تصاویر

نکته بعدی در سئوی تصاویر استفاده از تگ alt  می باشد. در تگ alt  عکس نباید کلمه کلیدی اگزکت قرار داده شود بهتر است توضیحی از محتوای عکس به همراه کلمه کلیدی باشد. بین alt عکس و پاراگراف قبل و بعد باید ارتباط معنایی وجود داشته باشد.

عنوان عکس را در alt کپی نکنید. زیرا تکرار محتوا محسوب می شود. چون در صورت عدم بارگذاری عکس، توضیحی که در alt عکس نوشته بودید بیانگر مفهوم عکس است.

5. بهینه کردن Width و حجم مربوط به هر تصویر

روش دیگر در سئوی تصاویر بهینه کردن سایز تصاویر است. با توجه به رزولوشن عکس در هر دستگاهی عکس را ادیت کرده برای مثال با استفاده از فوتوشاپ در نوار بالا گزینه image size  برای انتخاب سایز مورد نظر برای تصویر است. روش دیگر به غیر از نرم افراز های ادیت سایت های کاهش حجم تصاویر می باشد. معروفترین این سایت tiny png  می باشد.

6. توجه به Lazy Load عکسهای سایت

گذاشتن قابلیت لود تنبل یکی دیگر از بهینه سازی تصاویر است.

با سئوی تصاویر شانس رتبه گرفتن تصاویر در بخش google image بالاتر می رود و رتبه صفحات سایت بهتر می شود.

در سالهای اخیر توصیه گوگل برای فرمت تصاویر webp است که قبل، بهترین فرمت jpeg بود.

در این مقاله سعی شده که بهینه سازی تصاویر یا سئوی تصاویر بیان شود. برای آموزش سئوی تصاویر می توانید به سایت خانوم سین مراجعه کنید. آدرس سایت خانم سین www.khanomsin.ir می باشد.

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

معرفی بهترین و مجرب ترین دندانپزشک در شهر رشت

دندانپزشکی از رشته‌های پزشکی مرتبط با سلامت دهان و دندان است.

متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در رشت

رشته دندانپزشکی ترمیمی یکی از رشته های تخصصی دندانپزشکی است که پزشک بعد از گذروندن دوره عمومی دندانپزشکی وارد رشته تخصصی ترمیمی و زیبایی دندانپزشکی می‌شود که می توانید از این لینک به بهترین پزشک متخصص دندانپزشکی ترمیمی در شهر رشت دسترسی داشته باشید.

معرفی تخصص دندانپزشکی و بهترین دندانپزشکان رشت

بعضی از دندان‌پزشکان پس از فارغ‌التحصیلی درصدد گرفتن تخصص برمی‌آیند. در زیر، حوزه‌هایی که در این دوره‌ها می‌توانند در آن کسب تخصص کنند آمده‌است:

بهداشت عمومی دهان و دندان که یک تخصص غیربالینی در دندان‌پزشکی است و همان‌طور که از نامش پیداست به بهداشت عمومی دهان و دندان می‌پردازد.

ریشه‌درمانی یا اندودنتیکس در واقع علم و هنر تعمیر و ترمیم ریشه دندان قبل از خرابی و ایجاد سوراخ در آن است. اندودنتیکس با مغز دندان (پالپ) و بافت‌های پیرامون ریشهه دندان سر و کار دارد. اگر برای پالپ دندان مشکلی ایجاد شود، باید با عمل درمان ریشه معالجه گردد.

دندان‌پزشکی جرم‌شناسانه علم جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات دندان‌پزشکی در قانون. این کار توسط دندانپزشک خوب میسر است. کارکرد اصلی این حوزه، تشخیص هویت و تأیید یا تکذیب شواهد است.

آسیب‌شناسی دهان، فک و صورت، مطالعه‌ی آسیب‌شناسانه و در برخی موارد درمان بیماری‌هایی که به این حوزه ارتباط دارند.

رادیولوژی دهان، فک و صورت، مطالعه و تفسیر رادیولوژی، شامل مبانی فیزیکی و تکنیک‌های تصویربرداری، تفسیر ضایعات دهان و فک و صورت در انواع تصویربرداری‌ها و حفاظت در برابر تشعشعات کاربردی است.

جراحی دهان و فک و صورت، همان‌طور که از نامش برمی‌آید، به جراحی و ترمیم و در بعضی موارد زیبایی دهان و فک و صورت پرداخته می‌شود.

زیست‌شناسی دهان، تحقیق و پژوهش در زیست‌شناسی دهان، دندان، سر و صورت.

کاشت دندان، علم و هنر جایگزین کردن جای خالی دندان کشیده‌ شده.

بیماری‌های دهان، ارزیابی بالینی و تشخیص بیماری‌های مخاط دهان.

ارتودنسیارتوپدی فک و دندان)، منظم کردن و قرار دادن دندان‌ها در محل مناسب و صحیح.

و همچنین چندین تخصص دیگر، مانند تخصص دندان‌پزشکی کودکان، لثه‌درمانی و ساخت پروتزهای دندانی (ثابت و متحرک) از این دسته هستند.

 

هر چند وقت یک بار به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

اغلب توصیه می شود که افراد باید در سال یک یا دو مرتبه برای معاینه دندان ها به دندانپزشک مراجعه کنند. تناوب مراجعه به دندانپزشک به مواردی همچون بهداشت دهان و دندان، رژیم های غذایی، سن، بیماری های خاص و ... بستگی دارد که ممکن است برای افراد مختلف این تناوب متفاوت باشد.

 

به نظر شما بهترین دندانپزشک رشت کیست؟

اصولا تمامی دندانپزشکان سعی در تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان را دارند و تلاش می کنند طبق پروتکل های تعریف شده عمل کنند اما در این بین دندانپزشکانی هستند که با بهره گیری از تکنولوژی نوین درمان‌، برخورداری از مهارت‌های حل مشکل، توجه به سلامت بیمار و دلسوزی و صداقت که از شروط یک دندانپزشک خوب بودن است.

 

چگونه یک دندانپزشک خوب در رشت پیدا کنم؟

ویژگی های یک دندانپزشک خوب توضیح داده شد و حالا نوبت شما است که با کمک سایت و یا سایر رسانه ها با توجه به خدماتی که دندانپزشک به شما ارائه می کند و یا تجربه دوستان و فامیل اقدام به انتخاب پزشک خود کنید. البته سعی کنید بدون دلیل دندانپزشک خود را که به کارش اعتماد دارید، عوض نکنید.

در کلینیک دندانپزشکی دکتر مرتضی شمس و خانم دکتر یاسمن صادقی واقع در شهر رشت آماده ارائه خدمات با بهترین مواد و بروزترین تجهیزات با آسودگی خیال برای شما می باشد.

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

بهترین دندانپزشک خانم در رشت

در صورتی که درگیر مشکلاتی از قبیل عصب کشی، پر کردن، ترمیم دندان، روکش کردن دندان، کشیدن دندان و... هستید، می‌توانید در این سایت از میان بهترین دندانپزشکان رشت، فرد مناسب خود را انتخاب کرده و با مراجعه به یک دندانپزشک خوب، مشکل خود را درمان کنید.

در شهر رشت دندانپزشکی دکتر شمس دارای پرسنل مجرب و عالی می باشد. برای خانمهایی که علاقمند هستند توسط دندانپزشک خانم معاینه شوند، در این دندانپزشکی متخصص خانم وجود دارد که حرفه ای در کار خود هستند.

خانم دکتر یاسمن صادقی با تجربه سالها فعالیت در زمینه تخصصی خود و با استفاده از بهترین مواد مورد نیاز در دندانپزشکی رضایت بیماران خود را دارا می باشد.

 

 

 

  • نسیم حسینی