مهر و ماه

در این سایت در مورد دانسته های خود صحبت میکنم.

مهر و ماه

در این سایت در مورد دانسته های خود صحبت میکنم.

در اینجا مطالبی که فکر می کنم مفید هستند را بیان می کنم.

۲۹ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروزه تبلیغات بخش بزرگی از شرکت ها را تحت پوشش خود قرار داده است به گونه ای که بدون تبلیغات یا برنامه های تبلیغاتی محصول شما به دیگران ارائه نمی شود و هیچ کس یا آنها را نمی خواهند، از گذشته تاکنون روش های مختلفی برای تبلیغات وجود داشته است. از روش های سنتی گرفته تا روش های مدرن امروزی که به راحتی می توان در سایت ها و شبکه های مجازی تبلیغات گسترده و عمیق انجام داد و اینترنت یکی از ابزارهای تبلیغاتی و به عبارتی مدرن ترین ابزار تبلیغاتی قرن اخیر بیلبورد است. و تلویزیون های شهری که با کمی دقت در سطح شهر میزان حضور چشمگیر آنها را برای تبلیغات مغازه ها و بوتیک ها خواهید دید. در این مقاله بیان میکنیم که تلویزیون های غول پیکر شهری چه شکلی هستند و از چه چیزی ساخته شده اند و مکانیسم انتخاب آنها چیست.

برای اطلاع از جزییات فروش تلویزیون شهری در تهران میتوان به سایت نور و نما مراجعه کرد. زمینه فعالیت این سایت تلویزیون های شهری است و همینطور اجاره و خرید اقساطی که خریداران برای دیدن مطالب بیشتر به سایت مراجعه نمایند.

احتمالاً با مانیتورها یا صفحه نمایش های ویدیویی زیادی برخورد کرده اید که ویدیو و تصاویر زنده را نمایش می دهند. این سیستم اطلاعات دیجیتال به نوعی جایگزین سیستم سنتی اطلاعات مانند بیلبورد، پوستر و ... است که هم جنبه تبلیغاتی و اطلاع رسانی دارد و هم جنبه آموزشی. در این مقاله قصد داریم به تفاوت های دو نسل این نوع فناوری بپردازیم.

 

در این صنعت نام دو محصول ویدئو وال و تلویزیون ال ای دی شهری معروف است. اکنون ویدئو وال جزو اولین نسل های این صنعت بوده و به مرور زمان و با توسعه و شناسایی نقاط ضعف این محصول، کم کم جای خود را به تلویزیون های ال ای دی شهری داده است.

ویدئو وال ها ایرادات و تفاوت های زیادی با نمایشگرهای LED داشتند که منجر به قدیمی شدن آن ها شد. در ادامه به برخی از این ایرادات و تفاوت ها اشاره خواهیم کرد.

 

ویدیو وال های قدیمی از تعدادی تلویزیون ال سی دی در کنار هم تشکیل شده بودند، اولین نقطه ضعف قابل توجه این سیستم خطوط بین هر LCD بود که کاملاً قابل مشاهده بودند، در حالی که صفحه نمایش های LED کاملاً یکپارچه هستند و هیچ خطی بین اجزا وجود ندارد. .

دومین عیب این سیستم افت کیفیت تصویر بین هر ال سی دی است به طوری که با گذشت زمان رنگ هر صفحه با دیگری متفاوت می شود و این یکی از مشکلات لاینحل این دستگاه است که LED ها ظاهر نمی شوند.

نمایشگرهای ویدئو وال مستعد شکستگی هستند و اگر این اتفاق بیفتد کل پنل LCD باید تعویض شود، به عنوان مثال یک پنل 42 اینچی که هزینه قابل توجهی را به صاحب محصول تحمیل می کند، در حالی که نمایشگرهای LED در صورت خرابی قابل تعمیر هستند. با تعویض یک ماژول و فقط می توان آن را با هزینه بسیار کمتر تعمیر کرد.

برخلاف نمایشگرهای LED، نمایشگرهای ویدئو وال را نمی توان کم نور کرد. هزینه نمایشگرهای ویدئو وال بسیار بیشتر از نمایشگرهای LED است. عمر مفید نمایشگرهای ویدئو وال بسیار کمتر از نمایشگرهای LED است.

 

نمایشگرهای شهری چه قابلیت هایی دارند؟

در نسل جدید استفاده از روش های نوین تبلیغاتی می تواند بسیار موثر باشد. امروزه بسیاری از کسب و کارها با انتخاب روش های تبلیغاتی مدرن و به روز می توانند هزینه های خود را بهتر مدیریت کنند. ابزارهای تبلیغاتی جدید شامل نمایشگرهای شهری و استفاده از بیلبوردهای LED است. برخی از مهم ترین ویژگی های تلویزیون شهری عبارتند از:

 

 

  • مقاومت بالا در برابر آب و هوا

 

 

 

  • پخش انواع فرمت های صوتی و تصویری، پخش کانال های تلویزیونی با کیفیت های مختلف

 

 

 

  • عمر بسیار طولانی و کم مصرف

 

 

 

  • قابلیت طراحی و راه اندازی نامحدود

 

 

 

  • برای تبلیغات محیطی زاویه دید مناسبی دارد

 

 

 

  • اتصال با امنیت بالا در امواج بی سیم و رادیویی

 

 

 

  • راندمان رشد عالی برای مشاغل امروزی دارد

 

 

 

هر یک از عناصر ذکر شده یکی از ویژگی های اصلی نمایشگرهای شهری است که می تواند مورد استفاده سازمان های مختلف قرار گیرد. برای خرید تلویزیون شهری در تهران می توانید با مراجعه به سایت نور و نما نمایشگر های شهری باکیفیتی تهیه نمایید. با تماس با کارشناسان ما می توانید در زمینه خرید این محصول راهنمایی بگیرید.

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰


خرید اقساطی تلویزیون شهری خبری مایه خرسندی مصرف کنندگان و خریدارانی است که به دلیل شرایط  ناخوشایند اقتصادی، توانایی پرداخت نقدی این محصولات را ندارند.

یکی از انواع تلویزیون ها تلویزیون شهری در ابعاد بزرگ است که بیشتر برای تبلیغات از آن استفاده می شود. امروزه تلویزیون شهری جز جدیدترین تکنولوژی های ساخت دست بشر است که در تمام دنیا برای تبلیغات و ایجاد ارتباط و یادگیری و اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می گیرد. تلویزیون شهری این امکان را ایجاد می کند تا در مسیر افزایش قدرت و برند شدن و افزایش فروش اشتراک گذاشتن اطلاعات صورت گیرد.

موارد استفاده از تلویزیون شهری:

  • نمایش یک یا چند محتوا برای ایجاد پس‌زمینه یا صفحه نمایش در کنار هم
  • نمایش اطلاعات تبلیغاتی و تصاویر اضافی برای تکمیل این رویدادها

 

خرید اقساطی تلویزیون شهری:

با توجه به اینکه تلویزیون شهری به یکی از بزرگترین روش های تبلیغاتی تبدیل شده است، بهترین پیشنهاد برای افرادی است که قصد تبلیغات سنگین دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های تلویزیون شهری در دسترس بودن آن است که باعث داغ شدن بازار خرید و اجاره تلویزیون شهری می شود. از آنجایی که هدف از تبلیغات افزایش سرعت انتقال اطلاعات به مردم و افزایش قیمت تبلیغات است، خرید اقساطی تلویزیون شهری بهترین پیشنهادی است که برای انجام تبلیغات خود به شما می دهیم. زیرا در مقایسه با خرید تلویزیون شهری بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.

مزایای استفاده از تلویزیون شهری

  • بالا رفتن پرستیژکاری: برای بالا رفتن موقعیت کاری شما برای استفاده در سمینار ها و همایش ها به کار بردن تلویزیون شهری خیلی اهمیت دارد.
  • بالابردن جذابیت و اثر بخشی در محیط اطراف: به منظور جلوه دادن به مراسم خود با نورپردازی مناسب و استفاده از افکت نوری و رنگی در پس زمینه تلویزیون شهری محیط اطراف را زیباتر جلوه دهید.
  • تبلیغات و اسپانسری: برای معرفی اسپانسرها و داشتن تبلیغات این روش مناسب است.
  • پخش انلاین تصاویر: با تهیه تلویزیون شهری از طریق خرید اقساطی می توانید تصاویر و ویدئوهای مورد نظر خود را به صورت انلاین پخش کنید.

صفحه نمایش این تلویزیون ها از قطعات LED/SMD است. این تلویزیون ها کیفیت بالا، تصویر واضح و زاویه دید گسترده دارند. همینطور تلویزیون های شهری مصرف انرژی کم و عمر زیاد دارند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید تلویزیون شهری در سایت نور و نما می توانید لینک زیر را دنبال کنید.

https://noronama.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%b4%d9%87%d8%b1%db%8c/

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

همزمان با پیشرفت تکنولوژی در دنیا، امکانات سمعی و بصری نیز جایگاه ویژه ای در برگزاری مناسبت ها یا مراسم ها به خود اختصاص داده و تلویزیون شهری یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات به شمار می رود.

از این رو با توجه به طولانی بودن زمان نصب، راه اندازی و جمع آوری تلویزیون شهری اجاره ای، تلویزیون شهری سیار با امکانات فراوان و زمان نصب حداقلی وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم شما را در خرید تلویزیون شهری راهنمایی کنیم.

تلویزیون شهری چیست؟ بهترین تلویزیون شهری چه ویژگی هایی دارد؟
تلویزیون شهری، تلویزیون تبلیغاتی یا تلویزیون ال ای دی همگی اصطلاحاتی هستند که به تابلوهای بزرگی اطلاق می شوند که بر روی پایه های بزرگ در کنار تقاطع ها، بزرگراه ها، پارک ها، مراکز خرید و استادیوم های فوتبال نصب می شوند و تمام رنگی هستند. عکس ها، پیام ها و فیلم های تبلیغاتی اطلاعات را منتشر می کنند. تلویزیون های شهری از نظر کاربری به دو دسته فضای باز و داخلی تقسیم می شوند. تلویزیون های فضای باز کاملا ضد آب و تا حدودی ضد ضربه هستند و به لطف استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد در تولید این تلویزیون ها به راحتی تصاویر و فیلم های با وضوح بالا را در زیر نور خورشید به نمایش می گذارند. این تلویزیون ها عمدتاً در فضاهای باز شهری مانند میادین عمومی، بزرگراه ها، فرودگاه ها، پارک ها و مساجد استفاده می شوند. تلویزیون های داخلی عمدتا در فضاهای بسته مانند سالن کنفرانس، سالن آمفی تئاتر، سالن فرودگاه، سالن مترو و استادیوم های کشتی استفاده می شود. این بیشتر از تلویزیون های خارج از لابی است.

مزایای تبلیغات و اطلاع رسانی تلویزیون شهری

  • از مزیت های تبلیغات با تلویزیون شهری نسبت به روش های قدیمی مانند بنرها و تابلوهای منعطف میتوان به سبک و قابل حمل و نصب آسان آن اشاره کرد.
  • امکان اطلاع رسانی فوری در شرایط ویژه (فروش ویژه نوروزی، تخفیف ویژه مناسبت های خاص)
  • هزینه برق مصرفی تلویزیون ها بسیار پایین است و در آینده حتی کمتر خواهد شد.
  • قابلیت اتصال به تمامی دستگاه های دیجیتال مانند کامپیوتر، تلفن همراه، دوربین و .... .
  • آلودگی محیط زیست کمتر از روش های قدیمی.
  • تلویزیون های شهری مدرن به زیباتر شدن ظاهر شهرها کمک می کنند.
  • به دلیل ماژولار بودن آن، هر قطعه شکسته یا معیوب را می توان به راحتی جدا کرد و با یک قطعه سالم جایگزین کرد.
  • تلویزیون شهری به دلیل تحرک متون و جلوه ها در جذب مشتری، عابران بسیار موفقتر است.
  • با پیشرفت تکنولوژی هزینه تلویزیون های شهری رو به کاهش است و جایگزین مناسب و برتری برای تابلوهای فلکسی، بنر یا نئون می باشد.
    گروه نور ونما فروشنده تلویزیون های رنگی محصولات خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما خریداران گرامی قرار می دهد. تلویزیون های تولید شده توسط این شرکت کاملا آفتاب دیده اند. ضد آب (پخش فیلم در باران و برف). ضد ضربه. ضد حرارت (گرما و سرما) و گرد و غبار می باشد.و دارای گارانتی بی قید و شرط و خدمات پس از فروش می باشد. با بهترین کیفیت و شدت نوردهی در بازار عرضه می شوند. و رزولوشن های مختلف گرفته شده و در اسرع وقت به مشتری تحویل داده می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تلویزیون شهری لینک زیر را دنبال نمایید.

https://noronama.com/%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%b4%d9%87%d8%b1%db%8c/

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

تلویزیون شهری یا نمایشگر شهری (Urban TV) نوعی بیلبورد است که از قرار دادن کابینت هایی به ابعاد تقریبی یک متر در یک متر تشکیل شده است. هدف از تولید این محصول نمایش تبلیغات تصویری با کیفیت بالا در محیط های شهری و خیابان های شلوغ، میادین، پارک ها، مراکز خرید و پاساژها می باشد. در دنیای پیشرفته امروزی، تلویزیون شهری یکی از قدرتمندترین و در حال گسترش ترین ابزار تبلیغاتی با قالبی زیبا و مدرن است. کسب و کارها می توانند در ارائه خدمات و محصولات خود به مشتریانی که توانایی استفاده حداکثری از ابزارهای تبلیغاتی را دارند، موفق شوند. به همین دلیل، تابلوسازی خیابان ها می تواند تاثیر مثبت قابل توجهی در موفقیت تصویر برند یک شرکت داشته باشد. با ما همراه باشید تا این صفحه نمایش غول پیکر را بررسی کنیم.

ساختار تلویزیون شهری

در تلویزیون شهری هر باکس کاملاً مستقل از باکس های دیگر است. وقتی کابینت ها روی هم وصل می شوند، هماهنگ با یکدیگر کار می کنند. هر کابینت از تعداد زیادی ماژول تشکیل شده است که بسته به نوع آن تعداد مشخصی LED یا SMD در هر ماژول قرار می گیرد. ولتاژ مورد نیاز برای عملکرد صحیح ماژول ها توسط چندین منبع تغذیه تامین می شود

صفحه نمایش تلوزیون شهری بسته به شرایط محل نصب دارای ویژگی های متفاوتی است، از جمله: شدت نور، تراکم تلویزیون شهری، نفوذپذیری رطوبت، مقاومت در برابر تغییرات جوی و گرد و غبار و همچنین نحوه ارتباط اپراتور با تلویزیون شهری و ارسال داده لازم برای نمایش (آنلاین یا آفلاین تلویزیون شهر) می باشد.در حالی که کارشناسان گروه نور و نما پس از کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد محل نصب تلویزیون شهری و مشاهده محل نصب (در صورت نیاز) با ارائه پیشنهادی مقرون به صرفه در خدمت هموطنان عزیز می باشد.

دو نوع تلویزیون شهری از نظر محل نصب وجود دارد:

  • تلویزیون های فضای باز شهری: این نوع تلویزیون های شهری ضد آب و تا حدودی ضد ضربه هستند و هم در فضاهای بسته و هم در فضای باز قابل استفاده هستند.
  • تلویزیون های شهری داخلی: این نوع تلویزیون های شهری ضد آب نیستند و می توان از آنها در فضاهای بسته استفاده کرد.

از نظر پیکربندی دو نوع تلویزیون شهری وجود دارد:

  • تلویزیون های شهری آنلاین: در این نوع از تلویزیون های شهری منبع دسترسی تیزر کارت گرافیک سیستم کامپیوتر شخصی یا پردازنده ویدیویی است و المان های مورد نظر بدون محدودیت سایز نمایش داده می شوند.
  • تلویزیون های آفلاین شهری: در این نوع از تلویزیون های شهری برای کار از بردهای کنترلی مخصوصی استفاده می شود که برای برنامه ریزی اولیه و ارسال اطلاعات به حافظه داخلی برد کنترل فقط به کامپیوتر نیاز است.

ویژگی های کلیدی تلویزیون شهری

ضعف ابزارهای تبلیغاتی که دارای فناوری غیر قابل ارتقا و هزینه تعویض بالا در زمان های مختلف هستند، یکی از دلایل مهم برتری نسل جدید است. ابزارهای تبلیغاتی مانند بنرها، تابلوهای منعطف، تابلوهای LED ثابت و تابلوهای نئون همگی یکبار مصرف هستند و قابل ساخت یا طراحی مجدد نیستند. در سال های اخیر سطح تبلیغات شهری با گذشته فاصله زیادی داشته است. همچنین تاثیرات بسیار ضعیف ابزارهای تبلیغاتی قدیمی در نزد رهگذران نسبت به نمایشگرهای شهری یکی از دلایل ضعف آنها بود.

 

بیایید با هم به ویژگی های خاص و قدرتمند نمایشگرهای شهری مدرن نگاهی بیندازیم:

  • پخش تمامی فرمت های صوتی و تصویری
  • انعطاف پذیری و پیکربندی حتی به صورت منحنی و سه بعدی.
  • ضد ضربه و ضد آب، مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار و آب و هوا.
  • عمر بسیار طولانی قطعات و مواد مصرفی.
  • امکان طراحی و اجرای تبلیغات نرم افزاری نامحدود.
  • خروجی صدای استریو و اضافه شدن سیستم های صوتی قدرتمند.
  • زاویه دید بسیار بالا و وضوح نزدیک و دور با نوردهی بسیار بالا.
  • طیف گسترده ای از کنترل و ارتباط بین اپراتور و نمایشگر شهری.
  • استفاده آسان در شبکه های درون سازمانی.
  • اتصال با امنیت بسیار بالا، از راه دور در شبکه های بی سیم و رادیویی.
  • امکان کنترل بین شهری و بین استانی در هر نقطه با سیستم های رایانش ابری.
  • ارتباط آفلاین و آنلاین (برد کنترل - استفاده از پردازنده ویدئو)

این مزایا در هیچ یک از ابزارهای تبلیغاتی ذکر شده قبلی وجود ندارد. این دلیل خوبی بر قدرت بی نظیر این محصول با سایر محصولات هم رده خود است و باعث دوری رقبا شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فروش تلوزیون شهری لینک زیر را لیک نمایید.

https://noronama.com/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C/

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

انواع نمایشگرهای فضای باز شهری
همه نمایشگرهای شهری دارای انواع مختلفی هستند که برای مصارف مختلف طراحی شده اند. به عنوان مثال نمایشگرهای شهری در دو نوع کلی outdoor و indoor یا به عبارتی indoor urban display و outdoor urban display نامگذاری می شوند. در این مقاله می خواهیم در مورد انواع نمایشگر شهری در فضای باز صحبت کنیم.
نمایشگر شهری در فضای باز دارای قابلیت های مختلفی از جمله ضد آب، ضد ضربه، ضد گرد و غبار و دید در نور روز می باشد. این ویژگی ها باعث می شود تا این محصول در محیط های بیرونی دوام کافی داشته باشد و به دلیل شرایط جوی مختلف از بین نرود.
انواع نمایشگرهای فضای باز شهری عبارتند از:

  • نمایشگر شهری نصب شده در ورودی پاساژها و مراکز خرید:
    این نوع نمایشگر فضای باز شهری را می توان در ورودی پاساژها و مراکز خرید نصب کرد. کاربرد این نوع نمایش شهری در فضای باز عمدتاً تبلیغاتی است. تبلیغات روی صفحه های شهری خارج از لابی ثابت کرده است که بیش از 70 درصد مردم مراکز خرید را با تبلیغات محیطی انتخاب می کنند. حتی 33 درصد از رهگذران برای توجه به صفحه های تبلیغاتی توقف می کنند و مدت ها بعد قادر به درک این پیام هستند. به طور کلی خرید و نصب نمایشگر تبلیغاتی شهری در فضای باز در ورودی اصلی مراکز خرید احتمال خرید را 37 درصد افزایش می دهد. به همین دلیل است که حضور این نمایشگرهای شهری تاثیر بسزایی در تحول تبلیغات محیطی دارد. همچنین یکی از اثرات دیگر استفاده از ویترین شهری در خارج از سالن، رشد کسب و کار و درآمد فعالان اقتصادی است.
  • نمایشگاه شهری بزرگراه ها و بزرگراه ها:
    نوع دیگری از نمایشگرهای شهری در فضای باز، تلویزیون شهری غول پیکر نامیده می شود. این نمایشگرها عمدتاً برای تبلیغات استفاده می شوند، گاهی اوقات برای اطلاع رسانی به مردم در مناطق پرتردد شهری نصب می شوند. در موارد دیگر، نمایشگرهای فضای باز شهر، مسابقات جام جهانی یا برنامه های تلویزیونی مورد علاقه مردم را پخش می کنند. این نوع نمایشگرهای شهری بر روی پایه های بلند نصب می شوند و اغلب به صورت 24 ساعته کار می کنند.
  • جدول امتیازات ورزشی:
    اسکوربورد ورزشی یکی از محصولات گروه صنعتی نور و نما می باشد. این محصول محبوب، نوع دیگری از نمایشگرهای بیرون(outdoor) شهری است. از این نوع صفحه نمایش ها برای نمایش نتایج مسابقات و بازی های مختلف از جمله فوتبال، بسکتبال، والیبال، تیراندازی، شنا، تنیس، اسب سواری و سایر ورزش ها استفاده می شود. اسکوربورد ورزشی باید دارای قابلیت ضد ضربه باشد زیرا در اکثر مکان های نصب شده احتمال برخورد شدید توپ وجود دارد. تابلوهای امتیازات فضای باز در ابعاد بزرگ و غول پیکر تولید می شوند، زیرا باید صفحه نمایش آن در سراسر استادیوم قابل مشاهده باشد. به عنوان مثال اسکوربورد ورزشگاه آزادی علاوه بر ابعاد بزرگ و چشم نواز، دارای زاویه دید 165 درجه است. زاویه دید و شدت نور اسکوربورد ورزشی از نکاتی است که در هنگام خرید باید بررسی شود.

برای مشاهده انواع نمایشگر شهری به سایت نورونما مراجعه نمایید. در این سایت فروش نمایشگر شهری صورت میگیرد که برای دریافت اطلاعات بیشتر لینک زیر را دنبال کنید.

https://noronama.com/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C/

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

چسب آپارات از لاستیک اتیلن پروپیلن ساخته شده است که در اتصالات شینه، عایق اتصال معمولی، تعمیر کابل آسیب دیده و آب بندی رطوبتی برای اتصالات فشار کم، متوسط ​​و بالا استفاده می شود. نوار چسب Apart یکی از پرکاربردترین محصولات گاما صنعت است. در مورد جنس نوار آپارات باید توجه داشت که از لاستیک اتیلن و پروپیلن ساخته شده است که طول عمر بالایی دارد.

نکات استفاده از چسب آپارات:
نکته ای که در استفاده از چسب آپارات باید به آن توجه کرد این است که باید 30 درصد کشیده شود و دور کابل پیچیده شود و در صورت امکان با سشوارهای صنعتی گرم شود.
یکی دیگر از مواردی که قبل از خرید چسب آپارت باید به آن توجه کرد، عرض و طول این محصول است. این محصول دارای روکش نایلونی است که به راحتی قبل از استفاده از نوار اصلی جدا می شود.
بعد از پیچیدن اولین دور نوار روی کابل، دور دوم را به اندازه 1/2 دور اول بپیچید و ادامه دهید. لازم به ذکر است زمانی که نوار را دور کابل می پیچید باید آن را کشیده و تا حد امکان محکم روی کابل بپیچید.

ویژگی های چسب آپارات

  • طول 10 متر
  • عرض 19 میلیمتر
  • ضخامت 0.5 میلی متر
  • قدرت دی الکتریک KV/mm 40
  • مناسب برای تعمیر کابل تا 46 کیلو ولت
  • مقاومت در برابر دما از -40 تا +90 درجه سانتیگراد

چسب آپارات مخصوص عایق برق است که بسیار انعطاف پذیر و در برابر ترک خوردگی مقاوم است که عمر مفید این نوع کابل 5 سال می باشد. چسب آپارات در اتصالات باس بار، عایق بندی اتصالات معمولی و آب بندی رطوبتی برای اتصالات فشار قوی و پایین استفاده می شود. هنگام نصب، پس از پیچیدن اولین دور نوار روی کابل، 1/2 دور دوم را روی دور اول بپیچید و ادامه دهید، در حالی که نوار را به دور کابل می‌پیچید، آن را تا انتها بیرون بکشید و محکم روی کابل بپیچید. این روبان چندین برابر طول خود کشیده شده و حالت ارتجاعی پیدا می کند. از این نوار می توان بر روی لاستیک های پلی اتیلن، بوتیل، لاستیک های روغنی، EPR و PVC و سایر عایق ها استفاده کرد.

در فروشگاه گاما صنعت فروش چسب آپارات با کیفیت عالی صورت میگیرد. برای دریافت اطلاعات و مشاهده قیمت محصول به سایت گاما صنعت مراجعه نمایید. همینطور برای مشاهده دیگر محصولات از جمله پتو سرامیکی می توانید لینک زیر را دنبال کنید.

http://gamasanat.com/%D9%BE%D8%AA%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%DA%A9%DB%8C/

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

لاستیک سیلیکونی که به اختصار SR یا QR یا پلی سیلوکسان نامیده می شود، یک پلیمر انعطاف پذیر (الاستومر) است که مخلوطی از پلیمرهای معدنی آلی است که از پلیمریزاسیون حلقه باز کننده سیلان ها و سیلوکسان های مختلف به دست می آید. اگرچه آنها گران هستند، اما مقاومت قابل توجه در برابر حرارت آنها منجر به استفاده منحصر به فرد از این تایرها در کاربردهای دمای بالا می شود. زنجیره اصلی لاستیک سیلیکونی خطی با وزن مولکولی بالا است که از سیلیکون (Si) و اکسیژن (O) تشکیل شده و حاوی کربن نیست. لاستیک سیلیکونی نوعی الاستومر است، یعنی پلیمری انعطاف پذیر است، مشخصه اصلی این لاستیک انعطاف پذیری خوب آن در محدوده دمایی بسیار وسیع است.

لاستیک سیلیکونی نتیجه تلاش های شرکت های مختلف شیمیایی برای یافتن موادی است که می توانند در برابر دمای بسیار بالا مقاومت کنند. اولین سیلیکون الاستیک در سال 1947 برای مصرف انبوه در سراسر جهان آماده شد. در ابتدا، سیلیکون در وسایل نقلیه، حمل و نقل مواد غذایی، دارو، الکترونیک و کارکردهای ساختمان بسیار محبوب بود. با توجه به محدوده دمایی بسیار وسیع لاستیک سیلیکونی، امکان افزایش یا کاهش دما را فراهم می کند.

محصولات سیلیکونی مقاومت خوبی در برابر آب و هوا و مواد شیمیایی دارند و برای استفاده در فضای باز و صنعتی مناسب هستند. انواع مختلفی از ورق های سیلیکونی وجود دارد که هر کدام برای اهداف خاصی استفاده می شوند. البته در کنار لاستیک سیلیکونی، ورق های سیلیکونی و پارچه های سیلیکونی نیز تولید و عرضه می شود.

لاستیک های سیلیکونی درجات مختلفی دارد. لاستیک سیلیکونی در پروژه های بزرگ مانند جابجایی مواد غذایی و سازه ها استفاده می شود، چنین کاربردهایی نیاز به درجه خاصی از لاستیک دارند.

محصولات سیلیکونی در گریدهای تجاری و بازرگانی، مات و غیر شفاف و درجه FDA به بازار عرضه می شوند. گرید تجاری فرم استاندارد لاستیک سیلیکونی است. سایر گونه های تولید شده برای مصارف محدود و خاص در نظر گرفته شده اند.

مشخصات کلی لاستیک سیلیکونی

- قابل انعطاف
- عایق آب
- عایق رطوبتی
- عایق هوا
- ضد صدا
- مقاوم در برابر گرما
- مقاوم در برابر سرما
- مقاوم در برابر اسید
- مقاوم در برابر روغن (گریس)

این مشخصات در همه انواع لاستیک سیلیکونی صادق نیست و مقدار آن متفاوت است و مشخصات آن توسط سازنده هر سیلیکون توضیح داده شده است. برخی از لاستیک های سیلیکونی نیز برای مصارف بهداشتی (داروها، ظروف آشپزخانه، اسباب بازی های کودکان) تولید می شوند.

روش های پخت لاستیک سیلیکونی

در این لاستیک ها، اتصالات عرضی با استفاده از پراکسیدها یا با استفاده از گروه های انتهایی زنجیره ای فعال شده با وینیل ایجاد می شود. از نظر ولکانیزاسیون دو گروه لاستیک سیلیکونی وجود دارد:

- لاستیک های سخت شده با دمای بالا
این نوع لاستیک ها سخت و خمیری هستند و برای ایجاد اتصالات متقاطع علاوه بر سخت کننده (اتصال کننده) به گرما و فشار نیز نیاز است. عامل پخت نیز پراکسید است و از این لاستیک ها برای ریخته گری استفاده می شود.

- لاستیک ها در دمای اتاق و با وزن مولکولی کمتر نسبت به گروه اول ولکانیزه می شوند
این نوع لاستیک ها مایع هستند و فقط مواد پخت (اتصال دهنده) مانند مواد آلی- معدنی به لاستیک اضافه می شود تا درزهای متقاطع ایجاد شود. دسته های دیگری مانند لاستیک سیلیکون مایع، ترموست و غیره وجود دارد.

کاربرد لاستیک سیلیکونی

عایق‌های الکتریکی، درزگیرهای مقاوم در برابر حرارت، واشرها، حلقه‌های O-رینگ، خودرو، ماشین‌های مسابقه‌ای و کاربردهای هوافضا (مانند دستگاه‌های ضد یخ، صفحه‌نمایش‌ها و کاشی‌های مقاوم در برابر حرارت و کاربردهای مشابه که در آن دما مشکل است، به عنوان مثال، کل شاتل فضایی از کاشی سیلیکون بود)، مایع (سیال) هیدرولیک برای انتقال حرارت، روان کننده و گریس، صنایع پزشکی از جمله (در پستانک، سر و لوله، لوله های آزمایش شیشه ای، ظروف و دستگاه های انتقال خون، دریچه های قلب، لوله های انحراف آبسه مغزی، لوله های دفع ادرار و ساخت اندام پروتزهای مصنوعی و جراحی و زیبایی

تفاوت بین گرید عالی و گرید تجاری سیلیکون ها در قابلیت توسعه و کش آمدن آنها است. سیلیکون نیمه شفاف بسیار شبیه به سیلیکون تجاری است اما از نظر ظاهری سفید به نظر می رسد. این ظاهر نیمه شفاف برای ظرافت و زیبایی به خوبی کار می کند. درجه FDA معمولاً برای مهر و موم و بسته بندی مواد غذایی و داروهای مورد تایید سازمان غذا و دارو استفاده می شود. با وجود این تفاوت ها، همه دسته های سیلیکون لاستیکی از نظر کیفیت مناسب هستند.

در فروشگاه اینترنتی گاما صنعت فروش لاستیک سیلیکونی با کیفیت بالا صورت میگیرد. در این فروشگاه علاوه بر این محصول محصولات دیگری از جمله نخ نسوز گرافیتی نیز موجود می باشد. نخ نسوز یکی دیگر از محصولات صنعتی بسیار پرطرفدار در صنایع مختلف حساس به حرارت است. این نخ ها در مقایسه با نخ های معمولی مورد استفاده در کارخانجات نساجی و پوشاک از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و حرارت بالا، سایش، فعل و انفعالات شیمیایی و فشار بالا را برای مدت طولانی تحمل می کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نخ نسوز گرافیتی در گاما صنعت لینک زیر را کلیک کنید.

https://gamasanat.com/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%B5-%D9%88-%D9%86%D8%AE-%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B2-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%AA%DB%8C/

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

اگر به دنبال عایق حرارتی برای کوره یا دمای بالا هستید، بهتر است ادامه این مقاله را از دست ندهید. عایق نسوز حرارتی یا عایق های ضد حرارت موادی هستند که دیرتر مشتعل می شوند، اغلب از مواد سرامیکی ساخته می شوند نه فلزی. این مواد به دلیل خواصی که دارند می توانند خواص فیزیکی و شیمیایی خود را در دماهای بالا حفظ کنند. اکثر کارشناسان مواد مختلف مورد استفاده در عایق حرارتی را با توجه به ویژگی های مقاومت حرارتی آنها طبقه بندی می کنند.

منظور از عایق حرارتی چیست؟
همانطور که از نام عایق حرارتی مشخص است، این مواد در شرایط مختلف محیطی و دمایی پایداری خود را حفظ می کنند. این ترکیبات را می توان با مواد مختلفی ساخت. برخی از ترکیبات شیمیایی مورد نیاز برای ساخت این عایق ها عبارتند از:

  • سیلیسیوم Si
  • آلومینیوم Al
  • منیزیم Mg کلسیم Ca
  • کرم Cr
  • زیرکونیوم Zr
  • کربن C
    از ترکیب عناصر فوق اکسیدهای مفیدی به دست می آید. مواردی مانند Sio2، Al2o3، Mgo، Zro2 و ... که عناصر و اکسیدهای اصلی در عایق های نسوز صنعتی هستند. شما می توانید با استفاده از عایق های صنعتی نسوز مناسب حدود شصت درصد مصرف انرژی را در فعالیت های صنعتی کاهش دهید.

انواع عایق های نسوز صنعتی
عایق های حرارتی نسوز قیمت ها و مواد مختلفی برای ارائه در بازار دارند. آنها می توانند دمای بسیار بالا را به خصوص در شکل صنعتی خود تحمل کنند. انواع عایق های نسوز صنعتی که معرفی می کنیم عبارتند از:

  • عایق سرامیکی
  • عایق سلولزی
  • عایق پشم سنگ
  • عایق پشم شیشه یا فایبرگلاس
  • صفحات نسوز سرامیکی
  • کاغذ نسوز سرامیکی

عایق حرارتی نسوز: عایق سرامیکی
عایق سرامیکی دارای شکل پذیری بالایی است که استفاده از آن را در صنایع مختلف آسان می کند. کوره های فلزی یکی از مکان هایی است که از این عایق استفاده می شود. همچنین از عایق سرامیکی می توان برای ایجاد انواع عایق های ضد شعله کوره های القایی و الکتریکی، لوله های صنعتی و آب بندی کانال های پتروشیمی استفاده کرد. این مدل عایق حرارتی نسوز قیمت مناسب تری نسبت به اقوام خود دارد.

مدل های زیر انواع عایق های سرامیکی نسوز موجود در بازار هستند:

  • الیاف حجیم 
  • روکش سرامیکی
  • ماژول سرامیکی
  • تخته سرامیکی

عایق حرارتی نسوز: عایق سلولزی
عایق سلولزی یکی از قدیمی ترین مواد اولیه برای ایجاد عایق حرارتی نسوز است. اغلب از موادی مانند کاغذ، چوب و سایر مواد سلولزی ساخته می شود. برای ساخت آلیاژ مناسب از چسب های مقاوم در برابر آتش استفاده می شود. به همین دلیل او در صنایع مختلف طرفداران خاص خود را دارد. عایق سلولزی بسیار بادوام است، به همین دلیل است که بسیاری از افراد آن را برای استفاده مجدد بازیافت می کنند.

عایق حرارتی نسوز: عایق پشم سنگ
عایق پشم سنگ از دیگر گزینه های عایق حرارتی است و به دلیل بسته بودن منافذ آن امکان رشد قارچ و حشرات در آن وجود دارد. عایق پشم سنگ که نوعی عایق صنعتی نسوز است از انتشار گازهای مضر جلوگیری می کند.
یکی دیگر از خوبی های عایق پشم سنگ این است که می توان آن را بازیافت کرد و در تماس با دست افراد آسیب کمتری ایجاد می کند. این ماده در ایران به وفور یافت می شود و عایق حرارتی با درجه حرارت بالا محسوب می شود.

کاربردهای پشم سنگ:
مکان های مختلفی را می توان برای استفاده از این ماده فهرست کرد، اما بیشتر در موارد زیر استفاده می شود:

  • صنایع پالایشی
  • صنایع نیروگاهی
  • صنایع غذایی
  • ساختمان ها و تأسیسات
  • گلخانه های هیدروپونیک (محیط رشد روی زمین)
    درجه تحمل حرارت این نوع عایق حرارتی نسوز با نوع پشم سنگ مورد استفاده ارتباط مستقیم دارد. این محصول می تواند نقش مهمی در افزایش راندمان کوره، افزایش ایمنی پتروشیمی و کاهش هزینه های پتروشیمی داشته باشد. همچنین از اتلاف برق و گاز در صنایع پتروشیمی جلوگیری می کند. به همین دلیل می توان گفت که باعث کاهش هزینه های جاری در این صنایع می شود.

عایق حرارتی نسوز: عایق پشم شیشه
عایق پشم شیشه یا فایبرگلاس یکی از پرمصرف ترین عایق های موجود در بازار ایران است و برای مصارف صنعتی و خانگی کاربرد دارد. بیشترین کاربرد این نوع عایق های حرارتی نسوز برای جلوگیری از پوسیدگی و انتقال حرارت می باشد لذا از این عایق برای پوشش منابع فلزی استفاده می شود.

پشم شیشه مقاومت بالایی در برابر شعله دارد. اگرچه این عایق طول عمر بالایی ندارد اما استفاده از آن هر روز در حال افزایش است.


از دیگر کاربردهای این عایق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت سیلوهای سیمانی
  • مخازن ذخیره مواد
  • مایعات مختلف (مانند: اسید و غیره)
    انواع پوشش پشم شیشه:
  • فویل آلومینیومی
  • بافت شیشه مشکی
  • الیاف پارچه شیشه ای

عایق حرارتی نسوز: صفحات سرامیکی نسوز
این محصول به صورت ورق مقوایی تولید می شود و اغلب در کارهایی که نیاز به عایق حرارتی با دمای بالا دارند استفاده می شود. گاهی دمای تولید شده در این آثار به 1260 درجه سانتی گراد می رسد. اما مهمترین مزیت پانل های نسوز سرامیکی مقاومت در برابر خوردگی گاز داغ و مقاومت در برابر شوک حرارتی است.

برخی از شرکت ها مانند پتروشیمی ها، کوره ها و جاهایی که با گرمای زیاد سروکار دارند از این محصول فوق العاده به صورت ورق استفاده می کنند.

عایق حرارتی نسوز: کاغذ سرامیکی نسوز
این کاغذها با ضخامت حدود 1 تا 5 میلی متر تولید می شوند. این مدل عایق حرارتی مقاوم در برابر شعله حتی نسبت به رقیب قبلی خود که معرفی کردیم مقاومت بیشتری نسبت به دما دارد و می تواند دمایی در حدود 1260 تا 1430 درجه سانتیگراد را تحمل کند. انعطاف پذیری و چکش خواری از ویژگی های اصلی این عایق می باشد. لازم به ذکر است که از نظر قیمت، استفاده از این مواد در مقایسه با مواد آزبستی (مانند پشم شیشه که نوعی الیاف به عنوان عایق است) بسیار مقرون به صرفه است.

مزایای بردهای نسوز سرامیکی:
 

  • مقاومت در برابر شوک حرارتی
  • مقاومت در برابر پارگی
  • عایق عالی در برابر صدا و برق
  • ضریب انتقال پایین

عایق های نسوز در صنایع مختلف جایگاه بسیار مهم و نقش بسزایی دارند. در سایت گاما صنعت علاوه بر فروش عایق های نسوز محصول دیگری از جمله لاستیک سیلیکونی هم موجود است. برای مشاهده انواع لاستیک سیلیکونی لینک زیر را کلیک نمایید.

https://gamasanat.com/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%DB%8C%D9%84%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%86%DB%8C/

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

ورق فایبر گلاس نسوز (ورق فایبر گلاس اپوکسی) از مواد فایبرگلاس آغشته به رزین با فشار بالا ساخته شده است.

فایبرگلاس تا 210 درجه سانتیگراد و ولتاژ 30 کیلو ولت بر میلی متر را تحمل می کند.

ورق الیاف نسوز شامل ورق فیبر (الیاف) استخوان، الیاف نخ دار، الیاف فایبر گلاس(شیشه)، الیاف اپوکسی، الیاف فنولیک و انواع لوله، بوشن فیبر نخدار و الیاف اپوکسی، میلگرد می باشد.

فیبر (الیاف) استخوان از رزین فنولیک و ماتریس کاغذ کرافت تشکیل شده است که با فشار بیش از 2000 تن پخته می شود و از استحکام بسیار خوبی برخوردار است. الیاف استخوان یک عایق الکتریکی و حرارتی است و برای پانچ و تراشکاری و هر ماشینکاری مناسب است.

ورق های الیاف رشته ای نازک در صنایع الکترونیک استفاده می شود و ضخامت بالای آنها در ساخت چرخ دنده ها، قرقره ها، بوشینگ ها و واشرها و غیره استفاده می شود.

کاربرد ورق فیبر نسوز فایبرگلاس :

مورد استفاده در :

  •  عایق های قطعات مکانیکی 
  • الکتریکی
  • الکترونیکی
  •  عایق برق
  •  مانند سفت کننده های FPC   
  • پد های حفاری PCB 
  • پتانسیومتر(مقسم ولتاژ) 
  • دقت دنده های
  •  سیاره ای (تراشه سایش) 

فیبر فایبرگلاس
فیبر اپوکسی گلاس یا فایبرگلاس و رزین اپوکسی ساخته می شود. فایبرگلاس اپوکسی دارای عایق حرارتی عالی تا 200 درجه مستقیم و 500 درجه غیر مستقیم است. ورق های شیشه ای اپوکسی عایق های عالی در برابر ولتاژهای الکتریکی و دی الکتریک هستند. ورق های فایبرگلاس با ضخامت 0.5 تا 60 میلی متر در سایزهای 2*1، شاخه های FRP 50*50 میلی متر 60*60 میلی متر و ... در انواع رنگ های سبز و زرد قابل عرضه می باشد.فیبر فایبر گلاس قابلیت تراشکاری و پانچ (سوراخکاری) را دارد.

فایبرگلاس کامپوزیتی ترکیبی از الیاف شیشه ای با مواد پلیمری است که از پشم شیشه به عنوان ماده تقویت کننده و از مواد پلیمری به عنوان ماده پایه استفاده می کند. این الیاف تحمل حرارت بالایی دارد و از فیبر فنلی قوی تر است. از آنجایی که اتصال بین پایه های المنت ها از پشت این نوع فیبر قابل مشاهده است، مونتاژ مدار و بررسی آن در حین تعمیر آسانتر است. الیاف G10, G11, FR4, FR5 در دسته فیبر فایبر گلاس قرار می گیرند و به دلیل تحمل حرارت و استحکام این نوع الیاف در دستگاه های گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرند.

در سایت گاما صنعت در کنار محصول ورق فایبر گلاس نسوز محصولات دیگری مانند عایق نسوز به فروش می رسد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عایق نسوز به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://gamasanat.com/%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%82-%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B2/

  • نسیم حسینی
  • ۰
  • ۰

نوار نسوز (ضد اشتعال) یکی از محصولاتی است که به دلیل عایق حرارتی خوب می توان از آن برای عایق برق در کارخانه های مختلف استفاده کرد. نوار نسوز شباهت زیادی به پارچه نسوز دارد. نوارهای مقاوم در برابر شعله در اندازه های کوچکتر از 20 سانتی متر موجود است. الیاف مختلفی در ساخت و تولید نوارهای ضد اشتعال استفاده می شود که برخی از مهم ترین و متداول ترین الیاف مورد استفاده برای تولید نوارهای ضد اشتعال شامل الیاف سرامیکی، الیاف شیشه و الیاف آرامید می باشد.

 

نوار نسوز برای چه مواردی استفاده می شود؟
کاربردهای نوار نسوز بسته به نوع الیاف مورد استفاده می تواند متفاوت باشد. نوع الیاف استفاده شده می تواند مقاومت حرارتی آن را تعیین کند. اگر بخواهیم پرمصرف ترین نوارهای ضد اشتعال را ذکر کنیم، می توان به نوار نسوز سرامیکی یا نوار نسوز الیاف سرامیکی اشاره کرد.

از نوارهای نسوز در موارد مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال می توان از این نوارها برای عایق کاری انواع شیرها، لوله های اگزوز، دیگ ها و ... استفاده کرد که بیشترین کاربرد این نوع نوار در جاهایی است که نیاز به عایق الکتریکی بالا است. از آنجایی که نوار مقاوم در برابر شعله به عنوان یک عایق حرارتی خوب عمل می کند، می توان از آن در سخت شدن و آبکاری فلزات در صنعت فولاد، در سیم پیچی نوار در دمای بالای بخار آب و روغن و همچنین برای عایق کاری و آب بندی استفاده کرد. 

 

نوار نسوز چه ویژگی هایی دارد؟

- نوار ضد اشتعال در کاهش تولید گازهای گلخانه ای موثر است.

- از آسیب دیدن کابل ها در هنگام آتش سوزی جلوگیری می کند.

- مقاومت بالایی در برابر سایش دارد.

- برای جلوگیری از نارسایی کابل به کابل های مجاور می توان از نوار نسوز استفاده کرد.

- هنگام آتش سوزی در عناصری که در آنها از نوار ضد اشتعال استفاده شده است، از تولید گازهای سمی جلوگیری می کند.

- استفاده از این نوع نوارها به دلیل مقاومت الکتریکی بالا بسیار توصیه می شود.

- از نظر رسانایی حرارتی، نوار بازدارنده شعله ظرفیت محدودی دارد که از گسترش آتش در کابل ها و المنت های مجاور جلوگیری می کند.

- از نظر گسترش پذیری و انعطاف پذیری بسیار مطلوب و مناسب است.

- نصب آن ساده و آسان است و نصابان نگران امنیت آن نیستند زیرا امنیت بالایی را برای نصاب ها فراهم می کند.

- در برابر عوامل محیطی مانند گازها، مواد شیمیایی و آب و همچنین در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد.

 

نوار نسوز (مقاوم در برابر شعله) نوعی نوار منعطف و مقاوم در برابر حرارت است که از کامپوزیت اکسید آلومینیوم و الیاف سرامیکی ساخته شده است. استفاده از سرامیک در این نوارها منجر به ایجاد ویژگی های خاصی مانند استحکام، دوام، انعطاف پذیری و همچنین سازگاری از نظر صنایع مختلف می شود. این نوار توانایی تحمل گرما تا 1500 درجه سانتیگراد را دارد و آسیبی نمی بیند. این گرما بسیاری از فلزات را کاملاً ذوب می کند. علاوه بر سرامیک، از فایبرگلاس و آرامید (کولار) نیز می توان در ساخت نوار ضد اشتعال استفاده کرد.

انواع نوار نسوز شامل موارد زیر است:

  • نوار نسوز فایبرگلاس

نوار نسوز فایبرگلاس از الیاف شیشه ای ساخته شده است و مقاومت مکانیکی و حرارتی بسیار خوبی دارد.

یکی از بهترین ویژگی های نوار فایبر گلاس ضد اشتعال این است که مقاومت حرارتی و مکانیکی بالایی دارد و از الیاف شیشه ای در ساخت نوار فایبر گلاس مقاوم در برابر آتش استفاده می شود. رایج ترین استفاده از نوار فایبر گلاس مقاوم در برابر شعله در عایق کاری و آب بندی ساختمان ها، آب و بخار در ماشین های الکتریکی می باشد.

 

  • نوار نسوز تفلونی

نوار تفلون نسوز که از تترافلوئورواتیلن ساخته شده است در بین سایر نوارهای مقاوم در برابر شعله کاربرد فراوانی دارد. عمر مفید این نوع نوارهای نسوز بسیار زیاد است زیرا در تولید آن از پلیمر خاصی استفاده شده است که مقاومت سایشی بالایی دارد.

  • نوار نسوز سرامیکی

 همانطور که از نامش پیداست از الیاف سرامیکی و به صورت پارچه ای ساخته شده و از استحکام مکانیکی نسبتا خوبی برخوردار است. یکی از بهترین ویژگی های نوار نسوز سرامیکی این است که از نظر مقاومت در برابر حرارت استحکام بسیار بالایی دارد و دمای 1050 تا 1260 درجه سانتیگراد را تحمل می کند.

 

  • نوار نسوز ابریشمی

زمانی که می خواهند لوله های با دمای پایین را عایق کاری کنند، از نوار نصب ابریشم استفاده می کنند. الیاف نسوز فایبرگلاس در تولید نوار مقاوم در برابر شعله ابریشم استفاده می شود. دلیل اینکه به این نوع نوار های مقاوم در برابر شعله نوار ابریشمی می گویند این است که نرم و ابریشمی است و ضخامت کم دارد. برخی از مواردی که این نوع نوارها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند شامل مصارف خانگی و ساختمانی و همچنین استفاده در صنایع مختلف می شود.

در فروشگاه گاما صنعت محصولات نسوز مورد استفاده در تمام صنایع در اختیار خریداران قرار می گیرد. علاوه بر نوار نسوز محصول دیگری به نام طناب نسوز هم در این فروشگاه به فروش می رسد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طناب نسوز اینجا را کلیک نمایید.

  • نسیم حسینی